måndag 16 februari 2015

Att träna balansboll

Idag har jag varit iväg och masserat två hundar. Det är alltid lika roligt och se hur olika hundar reagerar på massage. Idag har jag även gått igenom hur en balansboll kan fungera som en bra träningsform för hund. Det bästa sättet att förklara detta på är att låta djurägaren testa. Vilket jag gjorde, det blev en succé. Att stå på alla fyra och balansera är inte det lättaste kam jag säga. Även jag jag prövat. Efter massagebehandlingen var färdig och jag kom hem var det dags att träna mina egna tjejer. Både Roxy och Buffy har fått öva på detta tidigare. Men idag satte jag timer. 1 min stående per hund skulle det bli. Bägge två klarade detta med det skakades på bra i musklerna. Blir bra med en ny omgång senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar